Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

Τα κάλαντα

Πάντα ως παιδί συνήθιζα να λέω τα κάλαντα με κάποια φίλη ή με τον αδελφό μου. Γιατί μου άρεσε. Γιατί το ήθελα και το κατευχαριστιόμουν μόνο όταν τα πόδια μου μούδιαζαν από το πολύωρο περπάτημα και το ανεβοκατέβασμα στις σκάλες των πολυκατοικιών και μόνο όταν η φωνή μου άρχιζε να βραχνιάζει μετά από το δυνατό τραγούδι μας.
Δεν θα κάνω καμία ανάλυση για αυτές τις γιορτινές μέρες και για αυτό το έθιμο. Θα καταθέσω μόνο μια καλή ανάμνηση από τα κάλαντα που είχα πει με μια φίλη μου όταν πηγαίναμε Ά Γυμνασίου. Σε μια μονοκατοικία είπαμε τα κάλαντα και η νοικοκυρά του σπιτιού αντί για λεφτά, έδωσε στην καθεμιά μας ένα δωράκι! Η χαρά μου ήταν μεγάλη! Γιατί η κυρία αυτή μπήκε στον κόπο να αγοράσει κάτι για άγνωστα παιδιά. Γιατί γέμισα με προσμονή για το τι κρύβεται στην χριστουγεννιάτικη σακούλα. Γιατί δεν ήταν τόσο η αξία του δώρου όσο το ότι η κυρία αυτή έκανε κάτι διαφορετικό καλοπροαίρετα και στο πνεύμα των Χριστουγέννων!  
Η φίλη μου στραβομουτσούνιασε με το δώρο. "Τι στο καλό;", είπε. Δεν μπορούσε να μας δώσει λεφτά;"... 
Εγώ πάλι το εκτίμησα τοοοόσο πολύ που ακόμα και μέχρι αυτές τις μέρες, το δώρο της έχει πάντα μια θέση στην χριστουγεννιάτικη μου διακόσμηση, μεταφερόμενο με προσοχή από το πατρικό μου στο νέο μου σπίτι με τη δική μου πλέον οικογένεια.
Συγκινούμαι κάθε φορά που το βλέπω και χαίρομαι κάθε φορά το ίδιο! Πολλές φορές έχω πει τα κάλαντα αλλά με αυτό το δωράκι έχουν χαρακτεί για πάντα ως μια γλυκιά ανάμνηση. Δεν ήταν ο στόχος μου να μαζέψω λεφτά τόσο  (αν και τα είχα ανάγκη και τα αξιοποιούσα σαφέστατα όπως χρειαζόμουν), όσο το να μαζέψω χαμόγελα! Να μαζέψω εικόνες απο στολισμένα δέντρα στα σαλόνια των σπιτιών που μπαίναμε. Να συλλέξω στιγμές από την οικογενειακή ζωή των ανθρώπων που άκουγαν τα κάλαντα μας. Να δώσω και να πάρω χαρά. Να χορτάσω την ψυχή μου.


Ένα απλό χριστουγεννιάτικο βάζο ανεκτίμητης αξίας, σημάδι ότι τα λεφτά δεν είναι το παν. Άλλα είναι αυτά που τελικά μετράνε. Ας μεταδώσουμε στα παιδιά μας το πνεύμα των Χριστουγέννων. Ούτε τα πολλά δώρα έχουν σημασία ούτε τα ακριβά. Τα δώρα της καρδιάς είναι τα μόνα που μένουν αναλλοίωτα και θυμίζουν τι σημαίνει ανθρωπιά.

Καλές γιορτές! Με υγεία, χαρά κι αγάπη γύρω μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget